
Danes ob 12. uri je prvič zapiskal novi sistem za množično obveščanje SI-ALARM, a testno sporočilo ni doseglo vseh uporabnikov. Nekateri so ga prejeli šele z večurno zamudo, drugi brez zvočnega signala ali celo v angleščini. Kljub zapletom pristojni test ocenjujejo kot uspešen, saj je pokazal, kje so šibke točke, ki jih bo treba odpraviti.
Danes ob 12. uri je stekel prvi javni preizkus sistema SI-ALARM, v okviru katerega so uporabniki mobilnih naprav po državi dobili testno potisno sporočilo, ki ga je spremljal tudi glasni zvočni signal. A preizkus ni potekal brez težav, saj so mnogi uporabniki poročali, da opozorila niso prejeli. O kakšnih težavah so še poročali uporabniki, si lahko preberete v tem članku.
Kljub temu je državni sekretar na ministrstvu za digitalno preobrazbo Miroslav Kranjc zadovoljen s sodelovanjem operaterjev pri izvedbi današnjega testa. Kot je pojasnil, je ta namenjen odkritju napak pri oddajanju in prikazu sporočil na uporabniških napravah. "Ocenjujem, da smo danes uspeli to dobro preveriti in odpraviti prve težave, ki so se pojavile. Najprej smo se osredotočili na to, da se odkrije vzrok težave in da se odpravi:"
Kranjc je ob tem pohvalil tudi sodelovanje javnosti, ki kljub napakam ni zagnala panike.
Kot je pojasnil Marko Stošicki s Telekoma Slovenije, so bile težave na relaciji bazna postaja - uporabniki. Konkretna analiza napak bo narejena v naslednjih dneh, je dodal.
Tudi Stošicki se sicer strinja, da je bil test z vidika delovanja sistema uspešen, saj da ta deluje, kot je pričakovano.
Kot je dodal, je bilo sporočilo dostavljeno na 95 odstotkov vseh celic, ki jih imajo operaterji na območju Slovenije.

"Dosegli smo tisto, kar je nujno"
Generalni direktor Uprave RS za zaščito in reševanje Leon Behin je ob tem pojasnil, da so tisti, ki opoldne opozorila niso prejeli, tega dobili z nekaj urno zamudo, kar pomeni, da so operaterji odkrili vzrok težav in to odpravili v relativno kratkem času.
Prav tako so odkrili vzroke za nekatere ostale napake, kot je manjkajoč zvočni signal. Dodal je, da bodo določene težave odpravljene že z naslednjo posodobitvijo operacijskih sistemov.
Behin se je ob tem zahvalil vsem, ki so opozorili na napake, saj da so državljani to sprejeli kot svoj projekt. "Dosegli smo tisto, kar je nujno. Da gre za dodaten način obveščanja prebivalcev, poleg obstoječega sistema javnega alarmiranja, ki bo bistveno izboljšal sistem obveščenosti in varnosti državljanov."
"Treba je poudariti, da v realnem življenju ne bomo dosegli 100-odstotne obveščenosti, čeprav si tega zelo želimo. Ključno pa je, da sistem odreagira in da se odpravijo napake. Izkušnje iz tujine kažejo, da je treba sistem dopolnjevati in izboljševati, da bodo ljudje takšna obvestila prejeli," je dodal.
To, da so nekateri uporabniki prejeli naslov sporočila kot "predsedniško sporočilo" namesto "nacionalno sporočilo", je po Behinovih navedbah "popolnoma nepomembno", ključno je, da v obvestilu piše, da se oseba nahaja na nevarnem območju in da se mora evakuirati in si s tem reši življenje.
Behin je sicer že pred novinarko konferenco poudaril, da so bile težave pri enem od operaterjev, ki so povzročile motnje tudi pri gostovanju drugih operaterjev.
"Testno sporočanje je namenjeno prav temu, da se preveri delovanje sistema in hkrati zazna napake. Velika večina uporabnikov je sporočilo prejela, a tam, kjer ga niso, bo treba napake odpraviti. To pričakujemo od operaterjev še danes," je poudaril Behin. Po neuradnih podatkih N1 naj bi šlo za operaterja A1.
Na vprašanje, ali lahko potrdi, za katerega operaterja gre, je Behin na novinarski konferenci odgovoril, da ne bi bilo korektno in prav, da komentira operaterje. "Mi smo tisti, ki operaterjem pošljemo tekst in ta tekst je bil korektno preveden naprej in je v identični obliki prišel tudi do uporabnikov v prvem in drugem potisnem sporočilu. Nas na koncu zanima samo, ali je uporabnik dobil takšno sporočilo, kot ga mora dobiti," je izpostavil.
Bodo testiranje ponovili?
Na novinarsko vprašanje, ali zaradi današnje napake nameravajo testiranje ponoviti, je generalni direktor uprave RS za zaščito in reševanje odgovoril, da to vsekakor zahteva neki razmislek in da mora biti ponovno testiranje v vsakem primeru napovedano.
"Zaradi določenih vzrokov bi bilo o tem modro razmisliti, hkrati pa tudi ne. Kampanja obveščanja o današnjem testiranju je trajala en mesec in očitno nam je uspelo, ker so ljudje pričakovali to obvestilo in so nam dali tudi povratne informacije, da ga nekateri niso dobili. V tujini se v takih primerih odločajo za periodično testiranje, torej da ga izvedejo enkrat letno ali pa na dve leti. Testiranja v prihodnosti pa zagotovo še bodo," je zaključil Leon Behin.
Behin je sicer že pred novinarko konferenco poudaril, da so bile težave pri enem od operaterjev, ki so povzročile motnje tudi pri gostovanju drugih operaterjev. Behin sicer ni razkril za katerega operaterja gre, po neuradnih podatkih N1 pa je šlo za operaterja A1.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje